Saturday, February 28, 2009

Siti tak terasa nak menyanyi lagi...

Disebabkan terikat dengan janji, Siti akur untuk meneruskan persembahannya pada konsert Maulidur Rasul yang akan berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam, malam esok.

[SEMASA] KUALA LUMPUR: Selepas 12 hari pemergian arwah bapanya, penyanyi nombor satu negara Datuk Siti Nurhaliza masih belum bersedia untuk kembali aktif dengan kegiatan seninya.

Disebabkan terikat dengan janji, Siti akur untuk meneruskan persembahannya pada konsert Maulidur Rasul yang akan berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam, malam esok.

Datuk Siti Nurhaliza bersama pengarang buku, Nor Aziah Jasmin.

Siti akui belum mempunyai keinginan untuk menyanyi sementelah bapanya, Tarudin Ismail baru saja meninggal dunia.

"Saya tidak terasa ingin menyanyi lagi buat masa ini. Oleh sebab itu saya rasa berdebar untuk membuat persembahan sempena konsert tersebut malam esok.

"Bagaimanapun, saya kuatkan semangat untuk menyanyi sebab lagu-lagu yang bakal saya nyanyikan nanti adalah lagu bercorak dakwah dan selawat.

"Jadi, dalam masa yang sama, saya tanamkan niat untuk selawat dan sedekahkan kepada arwah abah," ujar Siti yang hadir ke majlis pelancaran buku 'The Pink Book', hasil karya Aziah Jasmin Azizul di MPH, Mid Valley, semalam.

Datuk Siti Nurhaliza melancarkan buku di Kedai Buku MPH.

Menurut Siti lagi, buat masa ini dia mengambil langkah untuk menangguhkan dulu persembahan nyanyian yang tidak melibatkan unsur dakwah.

"Banyak juga persembahan dan aktiviti yang saya terpaksa tangguhkan dulu seperti Zoom In RTM, AC Di Sini dan Kelab Pop.

"Nasib baik mereka memahami kerana saya masih bersedih dengan 'kehilangan' ini. Selera makan pun sudah hilang...Ia perlu mengambil masa juga.

"Tetapi, saya tahu kita yang masih hidup ini perlu redha dan teruskan hidup. Dalam masa yang sama, saya juga perlu berdoa untuk arwah abah.

The Pink Book yang ditulis oleh bekas personaliti TV3, Nor Aziah Jasmin dilancarkan oleh datuk Siti Nurhaliza.

"Mungkin selepas 40 hari nanti, baru saya akan kembali mulakan kerjaya yang tertangguh ini," kata isteri kepada ahli perniagaan, Datuk Seri Khalid Mohammad Jiwa.

Penyanyi berusia 30 tahun itu turut meluahkan perasaan leganya kerana telah menunaikan amanat arwah bapanya.

"Saya baru tubuhkan syarikat Saldin yang mengambil nama singkatan arwah abah dan mak, Siti Salmah yang mana syarikat itu mengusahakan bidang pertanian.

"Selepas ini, saya dan suami akan memohon tanah untuk mengusahakan pertanian di daerah Kuala Lipis," kata penyanyi itu dalam nada tenang.

Dalam pada itu, The Pink Book yang ditulis oleh bekas personaliti TV3 itu telah mula dijual pada harga RM45.

Buku terbitan Berita Publishing Sdn Bhd itu mengenengahkan panduan asas pembentukan dan penampilan imej terbaik untuk seseorang individu.

Selain itu, turut dimuatkan cara berpakaian, bersolek dan berjalan bagi menampilkan imej seseorang wanita supaya menjadi lebih berkeyakinan.

2 comments:

  1. siti macam tak pakai bra je, nampak puting dia. isk..

    ReplyDelete
  2. wah wah wahhhhhh...........
    cantiknya jambul terkeluar kat ta kepala 2???
    sear2 la skitt siat oooooooiiiiii.........

    ReplyDelete

Tinggalkan Komen Anda Sini: